Kunniapuheenjohtaja Anna-Liisa Westmanin toimittama runokirja käsittelee ammatillisten opettajien näkemyksiä tasa-arvosta, yhdenvertaisuudesta ja oikeudenmukaisuudesta. Se sisältää noin 90 runoa. Runokirja on julkaisu Suomi 100 sarjassa. Kustantaja on Mediapinta. Kirja on myynnissä koko Suomessa kirjakaupoissa kirjavälityksen kautta n. 25 euron hintaan.

Runokokoelman, Kyllä sillä on väliä - sillä sukupuolella, tuottanut Anna Liisa Westman kuvailee itseään seuraavasti: Supistetusta kansakoulusta maailmalle. Työtä toimistoapulaisena, pikkusihteerikkönä, päällikkönä, johtajana. Työtä ja opiskelua vuorotta, hallintoa, yhteiskuntatieteitä, kasvatustieteitä, merkonomista tuplatohtoriksi ja dosentiksi. Vihdoin omalla alalla: tutkivana ammatillisena yliopettajana. Nyt vapaana päivittäisestä työstä tietokirjailijana. Kiitos 100-vuotiaalle Suomelle hyvinvointiyhteiskunnasta. Ammatillisten korkeakouluopettajien tarinoista kirjoitetut runot tuovat esille monimuotoista ymmärrystä opettajuudesta, sukupuolen piiloisesta olemuksesta, tasa-arvosta, yhdenvertaisuudesta ja oikeudenmukaisuudesta. Jos sukupuolitietoisuutta ei opeteta opettajakoulutuksessa, se ei myöskään näy arjen opetustyössä ja työelämässä tasa-arvoisuutta tuottavana tekijänä.

lähde:Suuri Suomalainen Kirjakerho
ISBN 9789522365095